FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Woźny
2011-02-21, 21:37
Jazda w grupie, kilka zasad bezpieczeństwa oraz dobre rady
Autor Wiadomość
ŚP_Bigos 

Posty: 441
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2012-11-13, 20:59   

Proponuję się zapoznać z tym
http://www.ndp.cba.pl/ind...edzie&Itemid=11
 
   
basteq 


Sprzęt: Ry-ćwiartka BLADE
Posty: 3607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-11-13, 21:20   

fajne - dobre :ok:
można spróbować nauczyć się tych "podstawowych" gestów
i w przyszłym sezonie korzystać z nich :)
_________________
radość i szczęście,
niech da nam
nasze wnętrze
 
   
radi 


Sprzęt: Kolejna mała czarna
Grupa: MotoBracia
Posty: 5760
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-11-13, 21:59   

Te fotki - to dopiero motocyklowy karambol....
Co do instrukcji poruszania się-świetna sprawa :ok:
 
   
Hustler 
aka kapitan bomba

Sprzęt: Suzuki gsxr 750
Grupa: Motobracia
Posty: 7295
Skąd: Alienstein
Wysłany: 2012-11-14, 07:59   

Bigos, dobry link :ok:
Myślę, że zorganizowanych wyjazdów w licznej grupie nie będzie brakowało, a bezpieczeństwo przede wszystkim - trzeba to będzie skompresować, a każdy powinien to wkuć :)
_________________
Nauczyłem się kontrolować swoją agresję, bo ludzka głupota nie zna granic :)
 
   
kongi25 


Sprzęt: seat ibiza ;)
Posty: 668
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-18, 18:14   

to jest strasznie ciezki temat... najwazniejsze aby kazdy jechal swoim tempem i nawet nie myslal o gonieniu mocniejszych, bo w tedy czesto zapominaja o podstawowych sprawach bezpieczenstwa z innymi uczestnikami jak i prowadzenia swojego wlasnego motocykla(jak mniej doswiadczony motocyklista) ;/ sa robione przystanki w umowionych widocznych miejscach i na to powinien byc kladziony nacisk przed kazdym wyjazdem dla nowych wdlg mnie[nawet w tych mniejszych przejazdzkach] (sam jako swiezak mialem ten sam dylemat ) bo przeciez o to chodzi zeby wrocilo tylu ilu wyjechalo. pare osob pewnie wie ktory przypadek z tego sezonu mi chodzi po glowie jak to pisze;/
_________________
Coco jumbo i do przodu :)
 
   
Skulek 
-


Sprzęt: S1000RR, YCF150SM
Grupa: MotoBracia
Posty: 1265
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-04-04, 17:39   

hmm... a jaki znak że droga wolna można wyprzedzać :D ?


Bo widziałem że dużo osób [w tym ja] używa lewą rękę pd kątem 90stopni od tułowia :D
_________________
tel. 786-820-822
 
   
gremo 
Mariusz


Posty: 1000
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-04-04, 18:03   

Dokładnie, ja również znam ten znak jako ,,droga wolna" a nie ,,zwolnij" :>
Ostatnio zmieniony przez gremo 2014-04-04, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
magneto 
Artur


Sprzęt: Trampek 600
Posty: 57
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-04-04, 19:37   

Dla mnie "od zawsze" (zacząłem jazdę w 1984 - wtedy jeszcze kierunkowskazy nie były obowiązkowe i się machało łapką) gest nr 2 na linkowanej stronie oznaczał "Zwolnij!" - tu chodzi o ruch dłonią w dół, jakby się chciało powiedzieć: "Obniż, obniż...". Ale może czasy się zmieniają...
Morał - jak takie coś zobaczymy, to nie wiadomo, co pokazujący ma na myśli. I to są dwa Zupełnie Różne Znaczenia !.
_________________
Enduro (nawet Soft) - nie pęka !
Ostatnio zmieniony przez magneto 2014-04-04, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
Fabiq 


Sprzęt: Naked PWR
Grupa: MotoBracia
Posty: 16802
Skąd: Barczewo
Wysłany: 2014-04-04, 20:57   

Cytat:

Przykład prawidłowej jazdy : http://www.youtube.com/watch?v=ftwyQE3LatI

1. widzisz niebezpieczeństwo podnies reke, badz wysuń noge(jak na torze)
2. ostro hamujesz -nie zmieniaj toru jazdy, bo ten który jest za toba reaguje o jakies tam setne sekundy pozniej, a przy 200km/h to sie przekłada na 50m drogi- podobno
3. jezeli czujesz ze musisz bardziej niz inni zwolnic w zakrecie , przesuń sie do grupy jadacej wolniej zeby skupic sie na winklu, a nie na gonitwie za szybszymi
4. NIE HAMUJ W ZAKRECIE MOZESZ ZROBIC KRZYWDE SOBIE I KOMUS
5. w nawet małych miejscowościach zwalniamy
6. zwalniasz bijąc bieg niżej - czyli hamujesz silnikiem to mrugaj przed wyhamowaniem stopem ( wciskaj szybko i lekko przedni hamulec aby tylko mrugało światło stop, mrugaj szybko )
7. jeśli za tobą jadą słabsi próbując nagonić a wiesz że przed tobą jest ostry winkiel to wcześniej mrugaj kilka razy światłem stop, długie mrugnięcia, stosuj również przed hamowaniem do bardzo małej prędkości
8. to że ktoś dał ci się wyprzedzić na prostej nie oznacza że nie będzie się męczyć jadąc za tobą w zakrętach - puść go do przodu jak widzisz że siedzi ci na ogonie przed lub na winklu
9. utrzymuj płynność jazdy, nie kręć odcinki na prostych, żeby później znów odpuścić
10. nie wykonuj nieprzewidywanych manewrów, np. szykujesz się do wyprzedzania ale nagle widzisz w lusterku że za tobą jedzie mocniejsza maszyna i postanawiasz wyhamować i go puścić - on z tyłu dobrze cie widzi i wie co chcesz zrobić, przewidział już twój ruch i ma plan jak będzie jechać, jesli coś zmienisz to zakłócisz jego plan jazdy - jak będzie chciał cie łyknąć to łyknie cię w bezpiecznym miejscu
11. a to chyba najważniejsze - JEDZIESZ Z TYŁU - PRZEWIDUJESZ RUCHY TEGO PRZED TOBĄ - JADĄC Z TYŁU TY MASZ UWAŻAĆ
12. Podczas wyprzedzania kolumny pojazdów, osoba jadąca pierwsza, po wykonaniu manewru wyprzadzania i powrocie na właściwy pas ruchu, w przypadku, gdy poprzedza ją inny pojazd, zjeżdża do prawej krawędzi jezdni.


Co do znaków jakie sobie dajemy to od lat chyba się nic nie zmieniło :

1. Lewa ręka daleko do boku z palcem wskazującym wystawionym do boku - można wyprzedzać / droga wolna
2. Lewa ręka, dłoń otwarta, blisko motocykla - nie wyprzedzaj, coś jedzie
3. Lewa ręka w górę, dłoń otwarta - uwaga, coś się dzieje, zwalniam lub zatrzymuję się, obserwuj mnie i otoczenie ( szczególnie wskazane w miejscach gdzie osoba jadąca z tyłu nie jest w stanie przewidzieć że trzeba odpuścić, albo będziesz się zatrzymywać, masz awarię itp. )
_________________
 
 
   
J@zzu 


Sprzęt: Suzi GSX-R 750 K5
Posty: 218
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2014-04-04, 21:01   

W MotoGP, SBK i ogólnie w sporcie motocyklowym łapa w górę oznacza niebezpieczeństwo.
_________________
Prędkość nie zabija - zabija nagłe zatrzymanie
 
 
   
Seba_z_nieba 
Carpe Diem!


Sprzęt: Suzuki GSR 600
Grupa: 0 Rh+
Posty: 2225
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-05-28, 09:12   

Fabiq napisał/a:
daco333, świetna robota :ok:

kazdy niech podaje coś od siebie i będziemy mieli zestaw

1. widzisz niebezpieczeństwo podnies reke, badz wysuń noge(jak na torze)
2. ostro hamujesz -nie zmieniaj toru jazdy, bo ten który jest za toba reaguje o jakies tam setne sekundy pozniej, a przy 200km/h to sie przekłada na 50m drogi- podobno
3. jezeli czujesz ze musisz bardziej niz inni zwolnic w zakrecie , przesuń sie do grupy jadacej wolniej zeby skupic sie na winklu, a nie na gonitwie za szybszymi
4. NIE HAMUJ W ZAKRECIE MOZESZ ZROBIC KRZYWDE SOBIE I KOMUS
5. w nawet małych miejscowościach zwalniamy
6. zwalniasz bijąc bieg niżej - czyli hamujesz silnikiem to mrugaj przed wyhamowaniem stopem ( wciskaj szybko i lekko przedni hamulec aby tylko mrugało światło stop, mrugaj szybko )
7. jeśli za tobą jadą słabsi próbując nagonić a wiesz że przed tobą jest ostry winkiel to wcześniej mrugaj kilka razy światłem stop, długie mrugnięcia, stosuj również przed hamowaniem do bardzo małej prędkości
8. to że ktoś dał ci się wyprzedzić na prostej nie oznacza że nie będzie się męczyć jadąc za tobą w zakrętach - puść go do przodu jak widzisz że siedzi ci na ogonie przed lub na winklu
9. utrzymuj płynność jazdy, nie kręć odcinki na prostych, żeby później znów odpuścić
10. nie wykonuj nieprzewidywanych manewrów, np. szykujesz się do wyprzedzania ale nagle widzisz w lusterku że za tobą jedzie mocniejsza maszyna i postanawiasz wyhamować i go puścić - on z tyłu dobrze cie widzi i wie co chcesz zrobić, przewidział już twój ruch i ma plan jak będzie jechać, jesli coś zmienisz to zakłócisz jego plan jazdy - jak będzie chciał cie łyknąć to łyknie cię w bezpiecznym miejscu
11. a to chyba najważniejsze - JEDZIESZ Z TYŁU - PRZEWIDUJESZ RUCHY TEGO PRZED TOBĄ - JADĄC Z TYŁU TY MASZ UWAŻAĆ


GENIALNE! a punkt 11 to dokładnie ta sama zasada co na stoku! Jeśli jeździcie na nartach czy snowboardzie to taka zasada panuje. Dobrze je używac również na szosie!
_________________
Jeżdżę dla przyjemności, nie dla szpanu...
 
   
motoryna 

Posty: 6
Skąd: Zabrze
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2018-06-11, 11:57   

Jazda w grupie wygląda super, ale również jest bardzo niebezpieczna, najważniejsze to chyba nie kozaczenie między sobą.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13